מה זה טיפול בפוטותרפיה?

תוכן עניינים

פוטותרפיה היא טיפול המשתמש באור אולטרה סגול לטיפול במצבי עור. זה יכול לשמש לטיפול באקזמה, פסוריאזיס, ויטיליגו ומחלות עור אחרות.

רופא בדרך כלל ירשום פוטותרפיה למקרים בינוניים עד חמורים של אקזמה ופסוריאזיס. הוא משמש גם לטיפול בוויטיליגו, שהוא מצב שבו העור מאבד פיגמנט בכתמים.

הטיפול פועל על ידי חשיפת האזור הפגוע לאור UV ממנורה או מיטת שיזוף. אור ה-UV מכיל אורכי גל הנספגים בתאי העור וממירים אותו לוויטמין D. הדבר מסייע בהפחתת הדלקת באזור הפגוע וממריץ צמיחת תאים חדשים.

תופעות הלוואי השכיחות ביותר של פוטותרפיה הן אדמומיות, גירוד, יובש, צריבה או צריבה בהתחלה לפני הסימפטומים שלהם.

האם פוטותרפיה עוזר לכל הבעיות עור?

פוטותרפיה היא טיפול לבעיות עור. זה לא תרופה לכל בעיות העור, אבל זה עוזר עם כמה מהן.

פוטותרפיה היא שימוש באור לטיפול במצבי עור מסוימים. זה יכול לשמש לטיפול באקנה, פסוריאזיס וויטיליגו. ניתן להשתמש בפוטותרפיה גם כטיפול ברוזציאה, שהיא מצב דלקתי הגורם לאדמומיות בפנים וסביב העיניים.

טיפול פוטותרפיה הוא סוג של טיפול בקרינה המשתמש באור כדי להרוג תאים סרטניים. טיפולי פוטותרפיה משמשים לעתים קרובות לטיפול בסרטן העור, פסוריאזיס ואקזמה. ניתן להחיל אור ממנורת אולטרה סגול או לייזר ישירות על העור או דרך חלון בגוף המטופל.

האור פוגע ב-DNA של תאים סרטניים והופך אותם לרגישים יותר לטיפולים אחרים כמו כימותרפיה. טיפולי פוטותרפיה ניתנים בדרך כלל במחזורים עם הפסקות ביניהם לזמן ההחלמה.

האם פוטותרפיה עוזר לפסוריאזיס?

פוטותרפיה היא טיפול מבוסס אור המשמש לטיפול בפסוריאזיס. ניתן לעשות זאת בשתי דרכים: UVB ו-UVA. טיפולי UVB נעשים בדרך כלל במשך כ-15 דקות, שלוש פעמים בשבוע, בעוד טיפולי UVA נעשים במשך 20 דקות ביום, שלוש פעמים בשבוע. הסובלים מפסוריאזיס צריכים לעבור שישה שבועות של טיפול לפני שהם יכולים לראות את ההשפעות המלאות של פוטותרפיה.

טיפולי UVB נעשים בדרך כלל במשך כ-15 דקות, שלוש פעמים בשבוע, בעוד טיפולי UVA נעשים במשך 20 דקות ביום, שלוש פעמים בשבוע. הסובלים מפסוריאטיה צריכים לעבור שישה שבועות של טיפול לפני שהם יכולים לראות את ההשפעות המלאות של פוטותרפיה.

כמה עולה מכשיר פוטותרפיה ביתי?

מכשירי פוטותרפיה הם בדרך כלל יקרים, אבל יש הרבה חלופות זולות יותר. אתה יכול לרכוש מכשיר פוטותרפיה ביתי תמורת 200-300 דולר שיספק את אותן היתרונות כמו מכשיר יקר יותר.

המחיר הממוצע של מכשיר פוטותרפיה ביתי נע סביב 200-300 דולר.

מאמרים שעשוים לענייך אותך